7.Biti učitelj

7. lekcija          Subota, 17. kolovoza 2019.
Biti učitelj

„Uznastoj da se kao prokušan pokažeš pred Bogom, kao radnik koji se nema čega stidjeti, koji ispravno razlaže riječ istine.“ – 2 Timoteju 2:15.

„Učitelji i nastavnici moraju budno bdjeti nad svojim studentima kao pastiri nad stadom koje je povjereno njihovoj brizi. Oni se trebaju brinuti za njihove duše kao oni koji će morati položiti račun.“ – Savjeti za roditelje, učitelje i studente, 51.

Predlažemo da pročitate: Odgoj, str. 245-251.
Nedjelja 11. kolovoza
1. OSOBINE UČITELJA

a. Čemu učitelj treba učiti svoje učenike? 1. Korinćanima 11:1.

„Svojim studentima učitelji i nastavnici trebaju pružiti nešto više nego što je znanje stečeno samo iz knjiga. Njihov položaj kao odgajatelja jako je odgovoran, jer oni rade na oblikovanju uma i karaktera mladih. Oni koji se prihvaćaju ovog posla trebaju imati dobro uravnotežen i kršćanski razvijen karakter. Oni trebaju biti plemeniti u svom ophođenju, uredno i prikladno odjeveni, pažljivi u svim svojim navikama, ukrašavajući sve to pravom kršćanskom učtivošću koja zadobiva povjerenje i ulijeva poštovanje. Prosvjetni radnik koji želi da njegovi studenti postanu primjerni i pravi kršćani, prvo mora sam biti takav.“ – The Signs of the Times, 14. ožujka 1900.

b. Kakvo duhovno iskustvo je učiteljima potrebno? Ponovljeni zakon 10:12.

„Svaki učitelj treba svakog dana primati uputstva od Velikog Učitelja, i treba stalno raditi pod Njegovim vodstvom. Nemoguće je da učitelj pravilno razumije i obavlja svoje djelo, ako ne provodi mnogo vremena s Bogom u molitvi. Samo pomoću Božjom, uz usrdne napore i samoodricanje, on se može nadati da će dobro i mudro obavljati svoj poziv.“ – The Review and Herald, 22. rujna 1885.

Ponedjeljak 12. kolovoza
2. PRIPREMLJEN ZA UČITELJA

a. Kakav treba biti stav učitelja u odnosu na Božju Riječ? Zašto? 1 Petrova 2:2.

b. Što vođe Božje crkve trebaju tražiti od Boga? Psalam 145:15. Što s tim trebaju činiti?

„Zato što znaju da je Gospodin na vratima, njihova revnost postaje djelotvorna u suradnji s božanskim silama u radu na spašavanju duša. To su vjerne i mudre sluge koje Gospodnjem domu “u pravo vrijeme daju hranu”. (Luka 12:42) Oni objavljuju istinu koju je posebno moguće primijeniti na sadašnje vrijeme.“ – Želja vjekova, str. 634.

„Naš položaj pred Bogom ne ovisi o količini svjetlosti koju smo primili, već o tome kako smo iskoristili ono što imamo. Na taj su način čak i neznabošci, koji izaberu ono što je pravo, koliko to mogu razlikovati, u povoljnijem položaju od onih koji su dobili veliku svjetlost i koji tvrde da služe Bogu, ali na tu svjetlost ne obraćaju pozornost i svojim svakoLjetopisanim životom pobijaju ono što ispovijedaju.“ – Želja vjekova, str. 239.

c. Kakav je bio primjer Berejaca u proučavanju svetih spisa? Djela 17:11.

„O kad bi se oni koji služe u onome što je sveto probudili i slično plemenitim Berejcima svakoLjetopisano istraživali Pismo! Braćo u propovjedničkoj službi, preklinjem vas da proučavate Pismo uz poniznu molitvu za razumnim srcem, da biste mogli savršenije poučavati o putu života. Vaši savjeti, molitve i primjer moraju biti miris života na život; u protivnom niste osposobljeni da drugima ukazujete na put života.“ – 2. Svjedočanstvo, str. 343.

„Bog od vas muškaraca, žena i mladih očekuje da imate moralnu hrabrost, nepokolebljive namjere, duhovnu čvrstoću i ustrajnost, um koji neće prihvaćati tvrdnje drugih, već će ih sam ispitati prije nego što ih prihvati ili odbaci, koji će proučiti i odvagnuti dokaze i iznijeti ih Gospodinu u molitvi.“ – 2. Svjedočanstvo, str. 130.

Utorak 13. kolovoza
3. MENTALNA PRIPREMA ZA POUČAVANJE

a. Za što trebamo moliti Boga u pripremi za propovijedanje istine drugima? Kološanima 1:9; Jakov 1:5.

„Odvojite dio vremena svakoga dana za proučavanje Biblije i za razgovor s Bogom. Na taj ćete način steći duhovnu snagu i rasti u milosti pred Bogom. Jedino vam On može usaditi plemenite težnje; jedino On može oblikovati vaš karakter po božanskom obličju. Približite se Bogu iskrenom molitvom i On će vam srce ispuniti uzvišenim i svetim namjerama, dubokim i ozbiljnim težnjama za čistoćom i jasnoćom misli.“ – Sluge evanđelja, str. 100.

„Propovjednici koji žele uspješno raditi na spašavanju duša moraju biti istraživači Biblije i ljudi molitve. Grijeh je zanemariti proučavanje Riječi, a istodobno pokušavati učiti druge. Oni koji su svjesni vrijednosti duše znaju da previše toga stavljaju na kocku ako se usuđuju biti nemarni prema stjecanju božanske spoznaje, pa se obraćaju utvrdi istine gdje mogu dobiti mudrost, znanje i snagu da čine Božja djela. Oni se neće smiriti dok ne budu pomazani odozgo.“ – Sluge evanđelja, str. 99.

b. S kakvom opasnošću se suočavaju oni koji ne prođu prikladnu pripremu i koji su duhovno nepostojani? 2 Petrova 3:16.

„Neki od onih koji ulaze u propovjedničku službu ne osjećaju teret Božjeg djela. Oni pogrešno shvaćaju osobine koje se traže od propovjednika. Misle da je nešto malo ozbiljnijeg proučavanja obrazovnih predmeta ili Božje riječi dovoljno da bi se osposobili za propovjedničku službu. Neki od onih koji naučavaju sadašnju istinu tako nedovoljno poznaju Sveto pismo da teško mogu napamet ispravno navesti neki redak iz njega. Kad svojom nespretnošću pokazuju neznanje, oni griješe protiv Boga. Oni izvrću Sveto pismo tako što govore ono što u njemu nije napisano.

Neki misle da ako je čovjek nadahnut Svetim Duhom, obrazovanje ili temeljito poznavanje Svetog pisma nije važno. Međutim, Bog nikada ne šalje svoga Duha da odobri neznanje. On može sažalijevati i blagoslivljati one koji se nalaze u okolnostima u kojima nikako ne mogu steći obrazovanje; i ponekad čini da se Njegova snaga usavršuje u njihovoj slabosti. Ali dužnost je svakoga da proučava Njegovu Riječ.“ – Sluge evanđelja, str. 105.

Srijeda 14. kolovoza
4. SUOČAVANJE S PROTIVLJENJEM

a. Na što učitelji evanđelja moraju biti pripremljeni? Jeremija 12:5.

„Oni koji ne vole proučavanje u stalnoj su opasnosti da postanu patuljci u duhovnom i intelektualnom rastu. Oni smatraju da imaju određeno razumijevanje biblijskih tema, i prestaju istraživati, prestaju duboko kopati kako bi zadobili sva moguća blaga znanja. Umjesto da gaje navike proučavanja, oni se predaju svojim sklonostima, zadovoljavaju se površnim znanjem, i ne idu do same srži pitanja koje razmatraju. Oni koji na ovakav površan način proučavaju, neće biti pripremljeni da se suoče s protivljenjem, ako se ono pojavi. Oni zadiru samo toliko duboko u tematiku koliko im je potrebno za trenutnu situaciju, i prikrivaju pravo neznanje svog lijenog uma.“ – The Review and Herald, 6. travnja 1886.

„Zadatak Svetog Duha je uputiti vas u svaku istinu. Kad se svim srcem, svom dušom i svim umom oslonite na Riječ Boga živoga, onda vašu povezanost s Njim ništa neće moći spriječiti. Duboko i usrdno proučavanje Riječi Božje, pod vodstvom Svetog Duha, davat će vam uvijek svježu manu i isti Duh učinit će njeno korištenje djelotvornim... Oni koji ulažu ustrajne napore u tom pravcu, stavljajući sebi u životni zadatak razumijevanje Riječi Božje, pripremljeni su da budu Njegovi suradnici.“ – 6. Svjedočanstvo, 153.

b. Kakvu duhovnu pouku možemo izvući iz Davidovog odbijanja da uzme Šaulov oklop u borbi protiv Golijata? 1 Samuelova 17:39.

„Mladi trebaju istraživati Pismo za sebe. Ne trebaju misliti da je dovoljno da oni s većim iskustvom tragaju za istinom; a da ih oni, kao mlađi, mogu s punim povjerenjem u autoritet starijih jednostavno prihvatiti...

„Nema čovjeka na koga bi se mogli osloniti, da on misli za nas. Nijednog čovjeka, bez obzira tko to bio, ili na kakvom se položaju nalazio, ne bi trebali smatrati svojim mjerilom. Mi se trebamo međusobno savjetovati, i biti naklonjeni jedan drugome; ali u isto vrijeme moramo koristiti sposobnosti koje nam je Bog dao kako bismo sami shvatili što je istina. Svaki od nas pojedinačno treba razvijati karakter koji će opstati u onaj strašni dan Gospodnji.“ – Svjedočanstvo za propovjednike, 88, 89.

Četvrtak 15. kolovoza
5. UČINITE IH SVOJIMA

a. Kakav nam je primjer, pun nadahnuća, ostavio pisar Ezra? Ezra 7:10.

„Ako žele u potpunosti ispuniti dužnosti svoje službe, oni koji otvaraju Božju Riječ pred drugima, trebaju prethodno marljivo proučavati. Oni se ne trebaju zadovoljiti time, što se koriste mislima drugih ljudi, već trebaju kopati u traženju za istinom, kao za sakrivenim blagom. Iako je potpuno ispravno sakupljati ideje od drugih, ne trebaju se zadovoljavati ponavljanjem tih ideja poput papagaja. Prisvojite te ideje, braćo; sami oblikujte dokaze, iz vašeg vlastitog proučavanja i istraživanja. Nemojte se služiti proizvodima pera i misli drugih ljudi, i ponavljati ih kao napamet naučenu pjesmicu; iskoristite svoje talente, umne sposobnosti koje vam je Bog dao.“ – The Review and Herald, 6. travnja 1886.

„Ako rano ustanu i vode računa o vremenu, propovjednici mogu naći vrijeme za temeljito istraživanje Pisma. Moraju ustrajati i ne smiju dopustiti da ih nešto omete u namjeri, već savjesno koristiti vrijeme za proučavanje Riječi, uz pomoć istina koje su drugi mukotrpnim radom iznijeli za njih i koje su marljivim, ustrajnim trudom pripremili da se njima služe. Ima propovjednika koji već godinama rade i druge uče istini, dok sami ne poznaju važne točke našeg stava. Molim takve da prestanu ljenčariti. To je za njih pravo prokletstvo. Bog od njih očekuje da svaki trenutak učine plodnim nekim dobrom učinjenim za sebe ili druge. “U revnosti ne budite mlaki; u duhu budite revni; Gospodinu služite!” (Rimljanima 12:11). ‘Tko je nemaran u svom poslu, brat je onomu koji rasipa. “ – 2. Svjedočanstvo, str. 500.

Petak 16. kolovoza
PITANJA ZA OSOBNO RAZMIŠLJANJE:

1. Kakav učitelj treba biti da najbolje odgovori svom pozivu? Na koji način će to postići?

2. Kako su Berejci našli „hranu na obrok“? A kako mi to možemo učiniti?

3. Koje navike moraju gajiti oni koji poučavaju druge?

4. Zašto moramo proučavati duboko, za sebe, kako bismo mogli naučavati druge?

5. Kako možemo poboljšati kvalitetu našeg poučavanja u svim pogledima?

  • Hits: 1413