10.Djelo misionarskih škola

10. lekcija        Subota, 7. rujna 2019.
Djelo misionarskih škola

„Poučit ću te i put ti pokazati kojim ti je ići.“ – Psalam 32:8;

„S takvom vojskom pravilno izvježbanih radnika kakvi bi mogli biti naši mladi, kako bi se brzo vijest o raspetom i uskrsnulom Spasitelju, koji će uskoro doći, mogla odnijeti cijelome svijetu!“ – Odgoj, str. 271.

Predlažemo da pročitate: Poruka mladim kršćanima, str. 120-124;
Patrijarsi i proroci, str. 627-636.
Nedjelja 1. rujna
1. VELIKA POTREBA

a. Koja je današnja potreba svijeta? Ivan 12:32.

„Dok se svoje 'ja' stavlja u stranu, Isus Krist uvijek mora biti uzdizan i veličan.“ – The Voice in Speech and Song, 322.

„Uzdignite Njega, Krista s Golgote. Uzdignite Ga tako da Ga svijet može promatrati. Govorite o Njegovoj dobroti, pjevajte o Njegovoj ljubavi, izrazite Mu zahvalnost iz dubine srca.“ – Podignimo pogled, str. 37.

b. Kako ovo djelo treba izvršiti? Izreke 23:12; Matej 28:19.

„Mi moramo odgajati, odgajati, kako bismo pripremili narod koji će razumjeti vijest, a onda tu vijest prenijeti svijetu.“ – The Review and Herald, 6. veljače 1908.

„Kao nikada dosad, mi danas trebamo shvatiti istinsku odgojnu znanost. Ako to propustimo, nikada nećemo dobiti mjesto u Božjem kraljevstvu.“ – Um, karakter i osobnost I, str. 54.

„Škole će nam biti potrebne dokle god traje vremena.“ – Savjeti za roditelje, učitelje i studente, 345.

Ponedjeljak 2. rujna
2. TJELESNE VJEŽBE

a. Kako Elizejev poziv naglašava tjelesnu spremu kao pripremu za duhovni rad? 1. Kraljevima 19:19.

„Praktičan rad potiče na pažljivo promatranje i samostalno razmišljanje. Ako se pravilno obavlja, on potpomaže razvijanje one praktične mudrosti koju nazivamo zdravim razumom. Praktičan rad razvija sposobnost planiranja i izvršavanja, jača hrabrost i izdržljivost i traži pokazivanje taktičnosti i vještine.“ – Odgoj, str. 220.

„U Božjem planu za Izrael, svaka obitelj je imala dovoljno obradivog zemljišta. Na taj način su bila osigurana i sredstva za život i poticaj za koristan i marljiv rad kojim se svatko mogao sam izdržavati. I nijednim ljudskim izumom ovaj plan nikada nije, niti može biti, poboljšan.“ – Savjeti za roditelje, učitelje i studente, 229.

„U prijašnjim naraštajima trebalo je voditi računa o općem obrazovanju. Škole su trebale imati poljoprivredne i proizvodne pogone. Također su trebale imati učitelje sposobne za podučavanje u kućanskim poslovima. A jedan dio vremena trebalo je svakog dana posvetiti radu kako bi se jednako vježbale tjelesne i umne snage. Da su škole bile osnovane s upravo spomenutim planom, danas ne bismo imali toliko neuravnoteženih umova.“ – 3. Svjedočanstvo, str. 153.

„Obrađivanje zemlje predstavlja za studente jednu od najboljih vrsta zanimanja, jer zahtjeva rad mišića dok se um rasterećuje i odmara. Proučavanje raznih grana poljoprivrede treba biti poput učenja početnih slova abecede u obrazovanju koja se stječu u našim školama. To je prvo što se treba uvesti. U pogledu proizvoda tako bitnih za zdravlje, kao što su žitarice, povrće i voće, naše škole ne trebaju ovisiti o bilo kom drugom. Uputiti naše mlade u poslove drvosječa i obrađivanje zemlje isto je tako potreba kao i omogućiti im obrazovanje koje se stječe iz knjiga. Nastavnicima treba odrediti izvjestan broj studenata koje će nadgledati u njihovom rad i raditi zajedno s njima...

„SvakoLjetopisani, sustavan rad treba sačinjavati sastavni dio obrazovanja mladih, čak i u ovom posljednjem vremenu. Na taj se način još uvijek može mnogo postići. Pridržavajući se tog plana, studenti će steći elastičnost uma, bistrinu i snagu misli tako da će u datom vremenu biti u mogućnosti naučiti daleko više nego da su se posvetili samo učenju.“ – 6. Svjedočanstvo, 166, 167.

„Neki uopće ne cijene vrijednost poljoprivrednih djelatnosti. Takvi ne trebaju stvarati planove za podizanje i razvoj naših škola, jer bi ometali napredak upravo onoga što je ispravno i preporučljivo.“ – 6. Svjedočanstvo, 166.

Utorak 3. rujna
3. INTELEKTUALNI RAZVOJ

a. Kako proučavanje Biblije djeluje na um? Hebrejima 4:12; 1 Petrova 1:23.

„Um će se širiti ako se trudimo shvatiti odnose između različitih predmeta Biblije, uspoređujući Pismo samo s Pismom, uspoređujući duhovne stvari s duhovnim. Ne zadržavajte se na površini. Vještog i marljivog istraživača čeka bogato blago istine!“ – Poruka mladim kršćanima, str. 262.

„Dobro poznavanje Pisma izoštrava um i jača dušu protiv sotonskih napada.“ – Poruka mladim kršćanima, str. 397.

„Neka um dohvati čudesne istine otkrivenja i nikad se neće zadovoljiti korištenjem svojih snaga na lakomislene teme, s odvratnošću će se okrenuti od loše literature i lažne zabave koje izopačuju današnju mladež. Oni koji su došli u vezu s pjesnicima i misliocima Biblije, čija su srca bila dirnuta djelima slavnih heroja vjere, poći će s tih istraživanja mnogo čišćeg srca i mnogo plemenitijeg duha negoli da su se posvetili proučavanju najslavnijih svjetskih pisaca ili da su promatrali i veličali junačka djela raznih faraona, Heroda i cezara.“ – Poruka mladim kršćanima, 255.

b. Pod utjecajem Božje Riječi, što predstavlja novozavjetno iskustvo? Hebrejima 8:10; Psalam 37:30,31.

„Kad sa strahopoštovanjem promatramo istine iznesene u njegovoj Riječi, um učenika dolazi u zajednicu s beskonačnim umom. Takvo proučavanje neće samo usavršiti i oplemeniti karakter već će proširiti i ojačati umne sile.“ – Patrijarsi i proroci, 596.

„A ona dragocjena vjera, nadahnuta Božjim Duhom, ulijeva snagu i plemenitost karaktera. Kad se u cijelosti oslonimo na Njegovu dobrotu, Njegovu milost i ljubav, moći ćemo sve jasnije i jasnije stjecati razumijevanje istine; težnja za čistoćom srca i za nepomućenošću misli bit će viša i svetija. Duša koja prebiva u čistom ozračju svetih misli preobražava se u razgovoru s Bogom proučavanjem Njegove Riječi. Istina je tako velika, tako dalekosežna, tako duboka, tako široka, da naša osobnost iščezava i nestaje iz vida. Naše srce postaje mekše i dobiva vrline poniznosti, blagosti i ljubavi.“– Zdravlje i sreća, 465.

Srijeda 4. rujna
4. DUHOVNA SNAGA

a. Kako će proučavanje Biblije i njene pouke dovesti do dubljeg duhovnog iskustva naših budućih misionara? 1 Petrova 1:23; Efežanima 5:26.

„Pružajući nam prednost studioznog proučavanja Njegove Riječi, Gospod postavlja pred nas raskošnu duhovnu gozbu. Mnogobrojne su blagodati koje proizlaze iz duhovnog naslađivanja Njegovom Riječju, koju On predstavlja kao Njegovo tijelo i krv, Njegov Duh i život. Primajući tu Riječ kao duhovnu hranu, mi duhovno jačamo i rastemo, razvijamo se u milosti i spoznaji istine; stvaramo navike samokontrole, utvrđujemo se. Slabosti duhovnog djetinjstva, – razdražljivost, mrzovolja, nastranost i samovolja, sebičnost, plahovite riječi i postupci – nestaju, i umjesto svega toga razvijaju se vrline kršćanske muževnosti i ženstvenosti.“ – Savjeti za roditelje, učitelje i studente, 170.

„Ako čovjek vjerno iskorištava svoje sposobnosti, ma kako skromne one bile, Sveti Duh djeluje na njega da još jasnije shvaća ono što je božansko. Riječ Božja kroz silu Svetog Duha postaje životvorna sila. Ona je živa i jaka i vrši snažan utjecaj na um, ne zbog učenosti ili inteligencije ljudskog oruđa, već zbog božanske sile koja surađuje s ljudskom snagom. I svu slavu treba odati toj božanskoj sili.“ – 8. Svjedočanstvo, 61.

b. Što je cilj istinskog misionarskog odgoja? 2 Petrova 3:18.

„Stjecanje takvog znanja koje će nas učiniti boljima, koje će u nama razviti najbolje karakterne osobine, a dušu udostojiti za život koji se po trajanju može mjeriti sa životom Božjim, – to je najviše obrazovanje. Vječnost nikada ne smijemo izgubiti iz svojih računa. Najviše obrazovanje je ono koje će našu djecu i mlade uputiti u nauku kršćanstva, koje će im pružiti iskustveno saznanje o putevima Božjim i pružiti im pouke koje je sam Krist osobno predao svojim učenicima, o Božjem očinskom karakteru.“ – Savjeti za roditelje, učitelje i studente, 34.

„Odgoj i obrazovanje mladih važan je i svečan posao. Pravilan razvoj karaktera veliki je cilj koji treba ostvariti kako bi pojedinac bio osposobljen za obavljanje dužnosti u ovom životu i na kraju ušao u budući, besmrtni život. Vječnost će otkriti način na koji je taj posao obavljen.“ – 4. Svjedočanstvo, str. 418.

Četvrtak 5. rujna
5. SVESTRANI MISIONAR

a. Što je bio dio Kristovog rada na zemlji? Matej 4:23. Kako mi danas trebamo obučavati misionare da vrše isto djelo? Zašto?

„Ne zaboravimo da je zdravstveno misionarski rad najvažnija djelatnost. Nikada ne smijemo izgubiti iz vida uzvišeni cilj zbog koga su osnovani naši sanatoriji – napredak Božjeg završnog djela na zemlji.

„Loma Linda ne treba biti samo sanatorij, već i obrazovni centar. Vlasništvo nad ovim mjestom donosi i veliku odgovornost davanja djelu ustanove odgojni karakter. Ovdje treba osnovati školu za obučavanje misionara koji će se uz objavljivanje evanđelja baviti i zdravstvenim radom.“ – Counsels on Health, 233.

„Škola u Madisonu ne samo da obrazuje učenike u poznavanju Pisma, ona također pruža i praktičnu obuku koja osposobljava studenta da krene kao misionar koji se sam izdržava u polje u koje je pozvan. U svojim studentskim danima on je učio kako zidati, jednostavno i čvrsto, kako obrađivati zemlju i brinuti o ozlijeđenima. Ova obuka za zdravstveno misionarski rad je jedan od najvećih ciljeva u osnivanju škola...

„Uskoro dolazi vrijeme kad će Božji narod zbog progonstva biti rasut po mnogim selima. Oni koji budu dobili svestrano obrazovanje bit će u prednosti, gdje god da se nalaze. Gospod otkriva svoju božansku mudrost time što na ovaj način vodi svoj narod u obučavanju svih njihovih sposobnosti za djelo širenja istine.“ – Manuscript Releases 5, 280.

Petak 6. rujna
PITANJA ZA OSOBNO RAZMIŠLJANJE:

1. Zašto je ovo djelo pripreme misionara sada važnije neko ikada ranije?

2. Objasni ulogu tjelesnog rada u odgajanju.

3. Zašto proučavanje Biblije omogućava najbolji mentalni razvoj?

4. Kakvi će biti rezultati ako se studenti budu redovno hranili Božjom Riječju?

5. Koje vještine su od pomoći u obučavanju svestranog misionara?

  • Hits: 1301