SJ LifeMag - шаблон joomla Новости

YouTube light color icon  ins

Odmor - spavanje

Današnje vrijeme život je previše ubrzan,uzbudljiv i iscrpljujuć. Nesanica je epidemična.

Ljudi gutaju milijune tableta od sedativa do raznih sredstava za umirenje ne bi li im kako pomogli. Međutim kod većine ljudi odgovor leži u načinu i tempu njihovog života. Većina ljudi danas radi na poslovima koji zahtijevaju višesatno sjedenje, izloženost stresu itd. Takve se osobe ne osjećaju odmorenima ni kada se ujutro dignu iz kreveta. Za sve što čini ulaže puno više napora nego prije i na kraju joj i najjednostavniji poslovi izgledaju nesavladivi. Ako se osoba u tom stanju ozbiljno ne odmori,umor će izazvati krajnju iscrpljenost i ozbiljnu depresiju.

Što je kronični umor?

Kronični umor je bolest ili stanje koje karakterizira osjećaj nevjerojatnog umora. Umor se pogoršava sa fizičkim ili mentalnim naporom i ne prolazi čak i kada se odmarate. U takvom stanju osoba osjeća osim umora sve veću razdražljivost, rasrdi se brzo i nema strpljenja. Pošto je simptome kroničnog umora vrlo teško izmjeriti, ovo stanje sve do nedavno nije bilo shvaćeno ozbiljno. Ljudi koji pate od kroničnog umora mogu imati cijeli niz simptoma kao:

- umor,gubitak pamćenja ili koncentracije, grlobolju, povećane i bolne limfne čvorove na vratu ili ispod pazuha, neobjašnjivu bol u mišićima, bol koja se premješta od jednog do drugog zgloba, bez crvenila ili oticanja, glavobolju, san koji ne donosi odmor i osvježenje,ekstremnu iscrpljenost koja traje više od 24 sata itd.

Postoji nekoliko mogućih uzroka kroničnog umora, uključujući:

• anemiju

• hipoglikemiju (nizak krvni šećer)

• alergiju

• virusne infekcije (na primjer, Epstein-Barr virus-prije se mislilo da je ovaj virus jedini uzrok bolesti kroničnog umora. Epstein Barr je vrlo prošireni virus prisutan u 95% stanovništva, ali većina nas razvija imunitet na njega. Prema liječnicima konvencionalne medicine, Epstein Barr virus povezan je sa mnogim bolestima poput infektivne mononukleoze, raka, sistemskog lupusa, multipla skleroze, reumatoidnog artritisa, kroničnog umora itd.)

• nepravilno funkcioniranje imunog sistema

• poremećaj hormona u organizmu

• autoimune bolesti

• kronično niski tlak

Ponekad simptomi kroničnog umora mogu biti uzrokovani drugim bolestima (artritis, poremećaj sna, hepatitis, leukemija, rak…) ili uzimanjem određenih lijekova.

Što još može uzrokovati kroničan umor?

Candida-nepravilna prehrana, prekomjerno korištenje antibiotika, nezdravi način života mogu doprinijeti rastu candide u organizmu. U ovom slučaju naš organizam će trošiti većinu energije na obranu od invazije candide. Prema alternativnim stručnjacima, candida može uzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme poput kroničnog umora, alergije, artritisa, čak i raka.

Manjak vitamina i minerala u organizmu-svi znamo da su našem tijelu za pravilno funkcioniranje potrebni vitamini i minerali. Ako nam tokom dugog vremena nedostaje određeni vitamin ili mineral, to će se sigurno odraziti na našem zdravstvenom stanju. Vrlo vjerojatno da će prvim simptomom biti kronični umor.

Paraziti-svakako su zaslužili da ih ovdje spominjemo. Imamo ih svi (prema istraživanjima, prosječni amerikanac u svojem tijelu nosi bar pola kilograma parazita). Paraziti rade to što slijedi iz njihovog naziva – parazitiraju (kradu vitamine i minerale koji su potrebni našem tijelu, a zauzvrat ispuštaju toksine koji opterećuju organizam).

beba-i-spavanjeStres-osim štete, koju može nanijeti adrenalnim žlijezdama i nervnom sistemu, stres također utječe na naš imunitet i uzrokuje gubitak vitamina. Dugotrajna izloženost stresu može uzrokovati kronični umor.

Depresija-nemojte ju podcijeniti. Ona nije samo emocionalni, nego i fizički teret.

Toksini u organizmu-na žalost, živimo u zagađenom svijetu. Toksini se nalaze u zraku, vodi, hrani i utječu na naš život. Naše tijelo ima svoju granicu tolerancije na toksine, nakon čega počinje davati uzbunjujuće signale poput pada imuniteta, stalnog umora, alergija itd. Vrlo je bitno da redovito čistimo organizam od toksina.

Kako si možete pomoći? Izbjegavajte stres, ojačajte imunitet unoseći u organizam dosta voća i povrća, uvedite pravilnu prehranu, tjelovježbu, šetnje u prirodi, očistite organizam od toksina, dovoljno se odmarajte.

Koje ljekovito bilje vam može pomoći?

Hmelj (Humulus lupulus)- Hmelj

se često koristi kao blagi sedativ. Može doprinijeti ublažavanju anksioznosti i napetosti, smirivanju nemira i osiguravanju spokojnog sna. Umiruje probavni sustav, te pomaže kod loše probave i iritabilnog kolona. U tu ga svrhu kombinirajte s kamilicom i gavezom. Za liječenje anksioznosti, kombinirajte ga s primjerice pasiflorom. Kod pomoći s problemom nesanice, može ga se kombinirati s pasiflorom ili kalifornijskim makom.

Oprez: Hmelj nije prikladan za ljude koji pate od depresije.

melissa 47486261 MMatičnjak (Melissa officinalis L.)-

Matičnjak smiruje grčeve, regulira probavu, jača i okrepljuje srce, dezinficira i cijeli rane, sprečava srčani grč i povraćanje na živčanoj osnovi, smiruje migrene, smetnje u probavi, nesvjestice, jako lupanje srca.

• Upotrebljavamo ga kod neredovite menstruacije i depresivnih stanja.

• Protiv glavobolje uzrokovane nervozom listovima obložimo čelo i zatiljak.

• Pospješuje istjecanje žuči; to je važno jer inače mogu nastati kamenci.

• Matičnjak poboljšava pamćenje, priziva lijepe misli, razgoni “crne oblake”, neurasteniju, tegobe, fiksne ideje, otklanja tjeskobu, tijelu daje novu snagu, djeluje protiv grčeva.

• Trudnicama sprečava povraćanje i mučninu.

Rhodiola rosea 140720086571rosenrotSpasonosna biljka rodiola -

Katkad nazvana “zlatnim korijenom”, rodiola je biljka za koju se vjeruje da povećava energiju i živahnost, pomaže koncentraciji te svladava umor. Znanstvenici je nazivaju adaptogenom - ona je supstancija koja pomaže nadbubrežnoj žlijezdi da se adaptira na stres. Te su žlijezde važne jer proizvode adrenalin, no one se iscrpljuju pod kontinuiranim stresom čime se oslabljuje vaš imunitet. Rodiola pomaže u svladavanju iscrpljenosti od pretjerane fizičke ili mentalne aktivnosti, ali njezino se korištenje ipak ne preporučuje na dugo razdoblje jer u tom slučaju može prouzročiti razdražljivost.

RAZBUDITE SE VODOM

Istraživanja su pokazala da dehidriranost snižava koncentraciju 15 posto, a kratkoročnu memoriju sedam posto. Stoga tijekom dana stalno pijuckajte po malo vode i održavajte organizam hidriranim. Na tome će vam biti zahvalni svi organi, a svakako i mozak.

I VLAKNA POMAŽU

Jutarnji obrok bogat vlaknima učinit će vas budnijima i mentalno aktivnijima u ostatku dana. Istraživanje provedeno na Kardifskom sveučilištu u Walesu pokazalo je da su ljudi, koji su ujutro pojeli doručak sa šest do dvanaest grama vlakana, tijekom dana imali 10 posto više mentalne energije, manje problema s pamćenjem i bolje raspoloženje. Stoga u doručak uključite zobenu kašu ili pahuljice, te svježe ili sušeno voće.

ODMORITE SE-Što nam odmor omogućuje?

• Oporavak tijela i uklanjanje otpadnih tvari iz njega. Za to se vrijeme obnavljaju zalihe raznih enzima u organizmu kao i sama energija

• Odmor pomaže bržem zacjeljivanju ozljeda,infekcija i drugih negativnih stanja u tijelu,uključujući stres i traume

• Odmor jača imunološki sustav organizma i pomaže u zaštiti od bolesti

• Pravilan odmor produžuje život

Koliko nam je potrebno odmora? Između sedam do osam sati dnevno. Mnogima je potrebna promjena u tempu života.

dete-spava-pingminghealthcomSredstva za spavanje

Za vrijeme prirodnog spavanja stalno se izmjenjuju faze plićeg i dubljeg sna. Tijekom laganijeg sna sanjamo snove čija je uloga višestruka. Izgleda da oni omogućavaju i olakšavanje pritisaka i napetosti koji su se nakupili tijekom dana. Spavanje uz pomoć lijekova ne sadrži ovu fazu sanjanja. Takve se osobe ujutro ne mogu osjećati potpuno osvježenima i osnaženima,čak i ako im se čini da su dobro prospavale noć. Ukoliko se uzimaju tijekom dužeg vremena mogu pridonijeti kroničnom umoru.

Neki ljudi pretrpavaju svoj želudac hranom,a drugi obvezama. Kako imati dobar san?

• Dnevno aktivno vježbajte 30-60 min.Vježba opušta,obnavlja energiju,pomaže u uklanjanju depresije

• Nastoje redovito ići na spavanje,redovito ustajati i jesti,te vježbati

• Večerajte najmanje 4h prije odlaska na spavanje

• Mlaka kupka opušta

• Razmišljanje o primljenim blagoslovima opušta. Ispunite um zahvalnošću

• Čista savjest i zahvalan um najbolji su jastuci za spavanje

Za mnoge ljude nije problem dovoljno se naspavati,koliko je problem pronaći vrijeme za to. Vaše tijelo vam treba biti najdragocjenije. Možete doći u napast da preskočite spavanje za jednu noć, ali ako to činite na duge staze, takva navika postaje jako štetna. Kratka ilustracija iz knjige Sedam navika vrlo uspješnih ljudi to pokazuje:

„Zamislite da hodajući šumom naiđete na čovjeka koji grozničavo pokušava otpiliti stablo. Izgleda iscrpljeno. Kaže vam da to čini pet sati zaredom. „Zašto se ne odmorite nekoliko minuta i ne naoštrite pilu?“

-„Nemam vremena za to“ odgovara zadihano, „Odviše sam zaposlen piljenjem“.

Izvori:

Knjiga „Izaberi zdravlje“

Internetske stranice „ Alternativa za Vas“

Prilagodila: Dijana S.

 

Adresa

Reformni pokret
adventista sedmog dana

Ribnička 12
10110 Zagreb
Gdje smo: KARTA

Bogoslužja

Subotom
09:30 - 10:30 subotnja škola
11:00 - 12:00 propovijed

Radno vrijeme ureda
ponedjeljak - četvrtak
11:00 - 15:00
Informacije:
01 3634 067 / 099 5115 225

Kontakt

ZAGREB - centrala
Ribnička 12
tel. 01/3634 067
info@rpasd.hr
OIB: 12980410812

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter. Dovoljan je jedan klik do svježih mjesečnih informacija i novosti.